deapotheek.be  

Ga Terug   deapotheek.be > forum > De Rubriek van het Syndicaat
Gebruikersnaam
Wachtwoord
FAQ Ledenlijst Zoeken Post's van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27-11-2006, 08:31 PM
fbk fbk is offline
Registered User

Question Mini-Taalstrijd in de maak?

Op het franstalige zusterforum lees ik een ietwat kinderachtige reaktie die je nu niet dadelijk zou verwachten van iemand "binnen het milieu"... Het handelt over een reaktie van Dhr Beerten op de fameuze aankondiging dat een aantal apotheken zouden verdwijnen.Dhr. Beerten geeft er commentaar,samen met zijn nederlandstalig gepost bericht dat eerder op het forum van APB verscheen,hetgeen de walen blijkbaar niet kunnen verstaan...Eigenaardig toch dat vlamingen wél alles in het Frans verstaan...Is het niet willen of moeten we Yves Leterme toch gaan geloven?!
Enfin,om een lang verhaal kort te maken,misschien is het eens nuttig om de algehele toestand van onze vakbond eens te beschrijven.Op het frantalige forum gebeurt er blijkbaar vanalles met de ADPI,in het noordelijk deel van het land hoor je van de VBZA nauwelijks niks.Ik had in den beginne persoonlijk een goed oog in het oprichten van een "vakbond",maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig concreets waargenomen heb...
Ik ben benieuwd...
Met citaat antwoorden
Oud 28-11-2006, 07:07 PM
VBZA VBZA is offline
adpi-vbza

Bruno ligt sinds zondag in het ziekenhuis, vandaar dat het stil is in de Nederlandse vleugel van de vakbond.
Ik hoop dat hij spoedig weer de oude zal zijn.
Let niet op het absurde gepraat van jp op het Franse forum. Ik durf zeggen dat dit te wijten is aan een opwelling van woede, een woede veroorzaakt door de tijd die de apb genomen heeft om op de vragen van de apothekers (Franstaligen en Nederlandstaligen) te antwoorden, en dat Erik die zo vriendelijk was om op lapharmacie.be te komen praten de tijd niet heeft gehad om zijn tekst te vertalen.
Zoek er geen zinloze taaltwist achter.
Met citaat antwoorden
Oud 29-11-2006, 12:45 AM
fbk fbk is offline
Registered User

Arrow

Als U in naam van VBZA spreekt,mogen we dan ook weten wie U bent...?
Vooreerst hoop ik natuurlijk het allerbeste voor Bruno,een spoedig herstel en snel-weer-thuis,dat spreekt voor zich!
Anderzijds durf ik toch te beweren dat het sinds weken,zoniet maanden, al windstil is,dus daar zal het wel niet aan liggen dan...
Als de uitspatting van JP als "absurde praat" bestempeld wordt,zou ik toch willen voorstellen dat de man zich snel herpakt,en vooral een iets serenere stijl hanteert,zeker in naam van de leden van ADPI-VBZA.Mocht hij zich toch genoodzaakt voelen om eens fameus uit de bocht te vliegen doet hij dat beter ten persoonlijke titel.
Ik vind overigens dat men als vakbond beter op een gedisciplineerde manier uitleg zou vragen aan APB over de "hete hangijzers" (en er zijn er aardig wat),dan wel mekaar verwijten naar de kop te slingeren,om uiteindelijk enkel als "de vijand" beschouwd te worden.
Mijn stijl op het APB-forum is misschien ook niet altijd je-dat,toegegeven,maar dat doe ik uit eigen naam,om die van APB uit hun kot te jagen;soms mét resultaat.
Mvg.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:36 PM.